Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
Ο Γιάννης Νικολαΐδης γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη, αποφοίτησε από το εξατάξιο γυμνάσιο της Ξάνθης και μετά την εφηβεία έζησε και εργάστηκε στην Αθήνα, όπου και σπούδασε τη Δραματική Τέχνη. Συμμετείχε σε πολλά θεατρικά έργα, σε πέντε τηλεοπτικές σειρές, μία κινηματογραφική ταινία και σε εικοσιπέντε βιντεοταινίες των 80'ς. Ευτύχησε να συνεργαστεί με πολλούς από την παλιά γενιά του ελληνικού θεάτρου και κινηματογράφου όπως οι Θανάσης Βέγγος, Ρένα Βλαχοπούλου, Αλέκος Αλεξανδράκης, Σπύρος Καλογήρου, Γιάννης Μιχαλόπουλος, Γιώργος Μούτσιος, Ασπασία Παπαθανασίου κ.ά. Στίχους του ερμήνευσαν δημοφιλείς τραγουδιστές όπως οι Αντώνης Βαρδής, Νότης Σφακιανάκης, Θέμης Αδαμαντίδης κ.ά. Για τις στιχουργικές του συμμέτοχες τού έχουν απονεμηθεί έξι πλατινένιοι και οκτώ χρυσοί δίσκοι. Ταξίδεψε και γνώρισε, πολλούς τόπους και ανθρώπους εντός και εκτός συνόρων. Οι μεταφυσικές του αναζητήσεις τον οδήγησαν στην Αυτογνωσία ή Γνώση του εαυτού. Ζει στον κόσμο αυτόν, αλλά δεν είναι του κόσμου αυτού!

Τετάρτη 18 Μαΐου 2022

ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ ΠΥΡΦΟΡΟΣ



Εγώ ο πρώην δεσμώτης Προμηθέας

σε καιρούς χαλεπούς, τα καινά δαιμόνια εισέφερα

σαν λαμπρός Ιερονίκης λεξιπλάστης και λεοντόκαρδος,

αλλά ήταν πονηρά τα έργα σας, σαν τα μυαλά σας… 

Μ’ ακούτε;

Δεν μου το συγχωρήσατε ποτέ, που τόλμησα

να ταπεινώσω την λεξιπενία των αισθημάτων σας,

μα δεν με νοιάζει… 

Εγώ ο Προμηθέας λυόμενος,

την απέραντη θλίψη του αφιλόξενου Αχέροντά σας, διέσχισα,

παρέα με δεκάδες ψυχές τραγικών ποιητών και απόκληρους, 

προτού στο βαθύτατο σκότος της Αχερουσίας καταλήξω 

μ’ ένα τυφλό, ρακένδυτο βαρκάρη, για οδηγό, 

που τον ακριβοπλήρωσα, για να μου δείξει τα σκοτάδια σας.

Τώρα του ερέβους τις πύλες προσπέρασα 

για να μπω στο μουχρωπό, του Άδου, βασίλειο,

κρατώντας στις χούφτες μου τη φλόγα μιας μικρής ελπίδας,

ως νέος Προμηθέας πυρφόρος,

για ένα κόσμο καλύτερο από αυτόν που εσείς μου προσφέρατε…

Μ’ ακούτε;

Δεν ήθελα να κλείσω τ’ αυτιά μου σε θρήνους κι οιμωγές,

ούτε τα δακρυσμένα μάτια μου μπρος στο μαρτύριο του Ταντάλου. 

Μεταξύ ουρανού και γης, αιωρούμαι λοιπόν και πάλι,

μ’ έναν παράφορο έρωτα, 

για τα εναπομείναντα εικοσιτέσσερα γράμματα

στης ψυχής μου το αλφαβητάριο,

χωρίς επινίκια άσματα και παιάνες.

Γιατί εγώ θα θρηνώ για πάντα στους κήπους της ποίησης 

μέχρι να ‘ρθει η ειρήνη στις καρδιές των ανθρώπων… 

Μ’ ακούτε;

Είμαι εγώ ο Προμηθέας πυρφόρος, ο εκ Δελφών ερχόμενος

και το άσβεστο φέρω το φως της Αγάπης! 

Το φως του θεού Απόλλωνα!

Φως εκ φωτός!


https://www.goodreads.com/.../15057513.Giannis_Nikolaidis_

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.